Activités pédagogiques

Les articles (183)

• Plaidoiries 2019, les vidéos

Zoé Mimant : « 100 commentaires » (le cyberharcèlement), prix de la Ligue des Droits de l’Homme :
    Jeanne Besnard : l’excision, prix « Jacques Burin » du lycée Littré :
    Alix (...)

• Are you a typical Millenial ?

Five students in 1S1, created a quizz so that you can know if you belong with your generation. Le quizz de Clarisse Boucault et Léa Laquerbe : ...et celui de Margaux Joos, (...)

• Do you like street art ?

Briac Tencé, a high school student in the lycée, created this vlog to let you discover some famous art pieces by Eduardo Kobra, a world-known street (...)

• Julian’s interview

A year abroad : Julian Howell’s testimony as a language assistant in lycée Littré

• Plaidoiries 2019, le palmarès